maanantai 19. lokakuuta 2015

ULKOMAINONTA

TAVOITE: Suunnitella ulkomarkkinointi kampanija eri välineisiin ja laskea Excelin avulla, mitä kahden viikon näkyvyys valituissa kampanija välineissä tulee maksamaan.

MATERIAALIA:
JDeucaux Aineistoporttaali
Pinterest ulkomainointa 
YouTube (hakusana ulkomainonta)
CannesLions (outdoor)

--------------
1. POHDI JA KIRJOITA:
a) Mihin tarkoitukseen ulkomainontaa käytät? Mitä haluat saada sillä aikaan?  Mitä haluat mainoksen nähneen ihmisen tarkkaan ottaen tekevän? (Soittaa, menee verkkosivustolle, tulee liikkeeseen vai mitä?)

b) Kerro yhdestä kohderyhmän jäsenestä, millainen hän on ja mitä hän kokee tärkeäksi; työ, vapaa-aikaana, perhessä, hänen asenteensa, arvot ja tapaan ajatella jne.. Päätä sitten, miten kerrot tuotteen / palvelun hyödyistä HÄNEN ELMÄNSÄ  KANNALTA ulkomainonnassasi?

------------------
2. SUUNNITTELE 
Kuinka suunnittelemasi markkinointikampanijan luonne näkyy markkinoinnissasi?

Suunnittele ja etsi elementit kampanijaasi.


 KERÄÄ MATERIAALI PAKETTIIN

A) Käytetäviä kuvia (esim. Pixapay ja Flickr
B) Slogan, liikemerkki, tuotemerkki
C) Kirjastintyyppi
D) Väripaletti kampanijalle (Malleja)

Jos teet tämän projektin Mangustille tai koululle: logot yms. saat täältä.
mangusti materiaali
sakky_materiaali 

Voit pakata kaiken tarvitsemasi pakettiin ja tallentaa jatkokäyttöä varten.
-----------
 
4. TOTEUTA PHOTOSHOPILLA
Valitse viisi ulkomainontatuotetta, joihin suunnittelet mainoksen YHDESTÄ mainostettavasta tuotteesta tai palvelusta..
Tuotteen valintaperusteena käytä kohderyhmäsi jäsenen käyttäytymistä. Valitse tuoteet, joilla kaikkein todennäköisin tavoitat kohderyhmäsi jäsenen..

Toteuta mainokset käyttämällä edellä kokoamiasi ja tekemiäsi elementtejä.

Esittele kaikista VIIDESTÄ (= 10 kuvaa yhteensä!) :
a) mainosjuliste tai -toteutus (OIKEA suunnittelu koko ja resoluutio)
b) mainos upotettuna upotuspohjaansa
Kaksi mallia, miten voit esitellä mainoksesi VIIDESTÄ eri tuotteessa (Maito shopper, ostoskärry)

Suunnittelukoot ja upotuspohjat
-----------

4. LASKE EXCELILLÄ
Minkä hintainen tästä kampanjasta tulee?
(Paikkakuntaa ei tarvitse huomioida ollenkaan ja muut tiedot voit määrittää itse)

Teet kahden viikon kampanijan alla lueteltuihin mainosvälineisiin mainokset.

OHJE:
SARAKKEOTSIKOIKSI: Mainosväline, mediahinta, asennus, alv 24%, YHTEENSÄ
LAITA RIVIOTSIKOIKSI: Valitsemasi viisi  mainosvälinettä esim. Abribus, Tabloid, Stationlight, Mainospilari, Ostoskärri YHTEENSÄ

HUOM: Asennuskulut maksetaan vain kerran!

HINNASTO ja ellei tuottettasi ole tässä hinnastossa, etsi sivustolta hinnat.



---------------

PALAUTUS:
Blogiin:
1. A ja B Kirjota kampanija tavoitteet ja kohderyhmä pohdintasi blogiin
2. laita linkki paketti zip-pakettiin, jossa mm. suunnittelemasi kuvat ja slogan, tuotemerkki ja/tai logo, fontit ja väripaletti

3. Esittele kaikki toteutamasi 5 mainosta upotettuna ja julisteena.
4. Linkki Excel talukkoon, jossa laskelma (varmista, että minulla on oikeus sitä katsoa)

1 kommentti:

  1. Ulkomainonta on varmasti hyödyllistä. Kaikki eivät kuitenkaan käytä sosiaalista mediaa. Esimerkiksi led valotaulut ovat näkyviä, tuttavani kertoi, että heille on semmoinen tulossa. Innolla odotan, minkälainen on lopputulos. Kiinnostava kirjoitus aiheesta! https://leditaulu.fi/

    VastaaPoista