lauantai 29. lokakuuta 2016

Lehtimainonta

TAVOITE: Osata aikakausilehden mainonnan tehokeinot; värit, typografia, kuvakieli ja muotoilu. Osaa valita kapanijan tavoitteita tukevan ja kohderyhmän parhaiten tavoittavan aikakausilehden. Osaa lukea valitun lehden mediakorttia ja toteuttaa kohderyhmää puhuttelevan mainoksen.

Osaa tehdä sanomalehtimainoksen harmaasävyinä, kuitenkin niin että suunniteltu kampanijan luonne säilyy ja mainos puhuttelee kohderyhmää.

MATERIAALIA:
Lehtimainoksia
Mainonta sanomalehdessä


1. TEHTÄVÄ AIKAKAUSILEHDEN MAINOS:

Valitse aikakausilehti (PERUSTELE VALINTA), joka tavoittaa kohderyhmäsi ja katso mediakortti -sivulta valitsemasi aikakausilehden ilmoitusten koot. Lehden lukijaprofiilit löydät KTM- tiedot lehdeltä ja mainosten suunnitely koot löytyvät lehden HINNAT sivulta.  Suunnttele ja toteutua valitsemaasi aikakausilehteen kokosivun (1/1 sivun)  tai (1/2 sivun) mainos. (resolutio 200 dpi


Laadi yrityksellesi mainos Photoshop tms. ohjelmalla. Muista käyttää määrittelemiäsi värejä, typografiaa ja kuva maailmaa. Mainosta tuotetta tai palvelua. Katso mitä mainos tulee maksamaan.

Keskity siihen, että toteuttamasi mainos näyttää selvästi olevan samaa perhettä muun kampanijamateriaalisi kanssa.


2. TEHTÄVÄ SANOMALEHTI MAINOS: 

Laadi harmaasävy mainos Iisalmen sanomiin, katso mitat Iisalmen sanomien mediakortista
Yhden palstan (selvitä palstan leveys mediakortilta) mainos ja korkeus on n. 88 mm. (resolutio 200 dpi).  Pidä huoli, että kampanijan luonne ja sen tunnistaa kuuluvan samaan kampanijaan muiden mainoksiesi kanssa.

PALAUTUS: Palauta mainokset ja niiden kustannustiedot blogisi. Kerro aikakausilehtimainoksen yhtyedessä, minkä lehden valitsit ja miksi, sekä mitä mainos maksaa.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti